menu

ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ

Ένα κάθε μέρα (30) - Ζήλος ου κατ' επίγνωσιν...

Τη φωτογραφία δανειστήκαμε από την πηγή:  https://m.eirinika.gr/article/19420/entyposiakes-eikones-me-kymata-se-olo-toys-megaleio-kalimera

Ένας φίλος του "ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΥ", μας έστειλε το εξής σοβαρό μήνυμα: 

***
Και για όσους λένε: "γιατί έκλεισαν ο Εκκλησίες", 
να τους πείτε να σκεφτούν: 

τι θα γινόταν σε περίπτωση 
που υπήρχαν χιλιάδες νεκροί στην χώρα μας.

Δεν θα βρίσκονταν καλοθελητές 
να τα φορτώσουν όλα στην Εκκλησία;

Δεν θα έκαιγαν όλους τους ναούς;

Θα τολμούσε κληρικός ή μοναχός να κυκλοφορήσει στον δρόμο;

Ξέρω, κάποιοι χριστιανοί 
διψούν για μαρτύριο, μαρτύρια και ιδιαίτερα διαμαρτυρίες,
αλλά συνήθως των άλλων!

Επίσης, καίγονται να δείχνουν τον ζήλο τους εναντίον των ιερέων, 
των επισκόπων, της Συνόδου και του Πατριάρχη!

Ζήλος ου κατ' επίγνωσιν!

Απλώς, μια προβολή της σύγχυσης 
που μας διακατέχει στην Εκκλησία και στους άλλους.

Φαρισσαϊσμός και τίποτε άλλο!

Λυπηρά πράγματα...
Σ.Κ.


▣ Γίνετε μέλη στη σελίδα μας στο Facebook: ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΥ

5 σχόλια:

  1. Και όμως ο ου κατ' επίγνωσιν ζήλος είναι πόνος. Και να γιατί. Η εκκλησιαστική ιστορία μας, έχει πλειάδα παραδειγμάτων όπου σε πολύ πιο δύσκολες, επίπονες και έμπονες συνθήκες, δεν στέρησε από τους πιστούς το Ποτήριον της Ζωής. Μήπως αρνήθηκε τη Θεια Κοινωνία όταν λοιμώδη νοσήματα ''θέριζαν'' ζωές τον 18ο αιώνα; Μήπως έκλεισαν οι ναοί όταν οι Γερμανοί μπήκαν στην Ελλάδα; Ουχί! Η ιστορία βοά και ελέγχει την ιεραρχία και τους ιερείς που αβρόχοις ποσίν, χωρίς να αντιπροτάξουν στην πολιτεία εναλλακτικό σχέδιο (όπως έγινε στη Γεωργία, στη Βουλγαρία, στη Σερβία,
    στη Ρωσία και αλλού) εφάρμοσαν μέτρα υγειονομικά όπως όρισε το κράτος. Αυτό που απαγόρευσε και τα μεγάφωνα. Αυτό που φοβήθηκε τη μεταφορά του Αγίου Φωτός σε όλη την επικράτεια. Αυτό που κυνηγάει ιερείς, παπά Γιώργηδες επειδή μετάδωσαν τον Χριστό. Με λεκτικά σχήματα, εσείς οι ίδιοι δείχνετε σύγχυση! Σύγχυση κριτηρίου πνευματικού ή ακόμα χειρότερο: σύγχυση φόβου για να μην σας πάρουν με τις πέτρες οι πιστοί ή μην σας στερήσουν την κρατική μισθοδοσία. Λυπάμαι. Με πόνο τα λέω όλα αυτά.... Καλή μετάνοια σε όλους μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ αδελφέ Θάνο, ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ και χρόνια ευλογημένα,
      Διάβασα με προσοχή το σχόλιό σου. Οι ιερείς που κάνουν υπακοή στην διοικούσα Εκκλησία το κάνουν, επειδή έχουν "σύγχυση φόβου για να μην τους πάρουν με τις πέτρες οι πιστοί ή να μην τους στερήσουν την κρατική μισθοδοσία"; Αυτό είναι πολύ άδικο για τις χιλιάδες των ιερέων μας που με πόνο ψυχής βιώνουν σήμερα από πολύ πιο κοντά από σένα και τον πόνο του ποιμνίου τους. Αισθάνομαι πως δεν γνωρίζεις τι σημαίνει ιερατικός σταυρός και ιερατική διακονία. Ίσως, κατα τη γνώμη σου, θα έπρεπε οι ιερείς ν' αντιδράσουν δυναμικά, να ξεσηκώσουν το λαό σε κινητοποιήσεις και να επαναστατήσουν κατα των επισκόπων τους! Αυτό θα τακτοποιούσε το θέμα του κλεισίματος των Ναών ή θα δημιουργούσε μεγαλύτερα προβλήματα; Συμφωνώ μαζί σου πως δεν έπρεπε να στερηθεί ο πιστός λαός μας το Ποτήριο της Ζωής. Να βρισκότανε μια λύση που θα επέτρεπε στον ιερέα να μεταδώσει τη Θ. Κοινωνία. Αλλά δεν αποφασίζουν οι εφημέριοι... Οι κληρικοί μας θυσιάζονται καθημερινά και αθόρυβα και έκαναν το καθήκον τους χωρίς να το πάρεις εσύ είδηση.... Εγώ είμαι ένας ολιγογράμματος παπάς της υπαίθρου -με 40 χρόνια διακονίας- και δεν έχω το χάρισμα του λόγου και της δικής σου μόρφωσης, αλλά μπορώ να σου πω και τούτο: προτιμώ, αδελφέ μου την υπακοή στην Εκκλησία, που κατά τη γνώμη σου πήρε λάθος αποφάσεις, παρά να ακολουθήσω τη δική μου άποψη... Σου κάνω γνωστό δε, πως υπάρχουν εκατοντάδες και χιλιάδες παπα Γεώργηδες, που εσύ αγνοείς... Πες και ένα "Κύριε ελέησον" και για μας τους "δειλούς", που όπως εσύ τονίζεις:"Με λεκτικά σχήματα, δείχνουμε τη σύγχυση". Ας αφήσουμε τον Κύριο να κρίνει όλα αυτά τα θέματα. Άλλωστε, Εκείνος είναι ο Κυβερνήτης της Εκκλησίας. Εύχου και για μένα τον ελάχιστο.

      Διαγραφή
  2. Αληθώς Ανέστη και έτη ευλογημένα!
    Διάβασα και εγώ την απάντηση και σας ευχαριστώ που ανταποκριθήκατε στο εύλογο άγχος που εξέφρασα ως πιστός. Μιλήσατε για τους χιλιάδες ιερείς που αδικώ αφού κάνουν υπακοή στην διοικούσα εκκλησία. Σαφώς και η υπακοή είναι αρετή αλλά θα σας αντιτείνω με αγάπη το εξής: Ο πόνος των ιερέων μας, δεν έπρεπε να μετουσιωθεί σε προσωπική κραυγή αγωνίας στον εκάστοτε επίσκοπο; Τηρώντας την εκκλησιολογία μας να στείλουν επιστολές, να αντιπροτείνουν μαζικά τη θεολογική τους άποψη, να παρακαλέσουν τους επισκόπους τους για λύση προς όφελος της Αλήθειας που έχει πρόσωπο. Προσωπικά δεν έχω πληροφόρηση ότι κάτι τέτοιο έγινε. Μπορεί να μην έχω ολοκληρωμένη εικόνα, το παραδέχομαι. Μιλήσατε για επανάσταση κατά των επισκόπων. Πουθενά δεν αναφέρθηκα εγώ σε κάτι τέτοιο. Μιλήσατε για ιερατικό σταυρό και όντως είναι βαρύς ο σταυρός αυτός, αφού έχει ψυχών καθοδήγηση για μετάνοια και σωτηρία. Δεν αντιλέγω σε αυτό και η πνευματική ευθύνη των ιερέων δεν προσμετράται. Τέλος, μιλήσατε και είπατε πως προτιμάτε να κάνετε υπακοή στην Εκκλησία και το σέβομαι αυτό. Να σας πω όμως βάση της ζωντανής θεολογίας της εκκλησίας ότι το ''«Πείθεσθε τοις ηγουμένοις υμών και υπείκετε· αυτοί γαρ αγυπνούσιν υπέρ των ψυχών ημών ως λόγον αποδώσοντες» (Εβρ. 13, 17) δεν μιλάει για απρουπόθετη υπακοή! Το αντίθετο. Αν, βάσει της εκκλησιαστικής εμπειρίας διαπιστώνεται, ότι αυτοί ολιγωρούν ή δεν πράττουν το εκκλησιαστικώς ορθό η υπακοή δεν πρέπει πλέον να υφίσταται. Ο Αγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος δε, σχολιάζοντας το παραπάνω χωρίο λέγει ότι η υπακοή στους επισκόπους πρέπει να γίνεται όταν προάγουν την πίστη και το ποίμνιο. Οι δικές μου πληροφορίες λένε πως το κράτος στους υγειονομικούς όρους που θα θέσει στην εκκλησία θα είναι και η αλλαγή των τρόπων μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας. Εύχομαι να μην γίνει ποτέ. Αλλά εάν γίνει τότε όλοι θα κληθούμε μπροστά στις ευθύνες μας τις πνευματικές. (Ή μήπως εάν σε μια επικείμενη έξαρση του ιού το κράτος επιβάλλει απαγορεύσεις των Ακολουθιών μας η Ιεραρχία θα μιλήσει πάλι για υπακοή;) Και η υπακοή θα αποκτήσει άλλη διάσταση και βαρύτητα. Καλή συνέχεια σε ότι κάνετε και πάλι ευχαριστώ για την ανταπόκρισή σας σε διάλογο, που κάνουμε στην ιστοσελίδα σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ κύριε Θάνο. Αλήθεια πόσοι ήταν οι άνθρωποι στον 18ο αιώνα που είχαν δει μικρόβιο στο μικροσκόπιο, που γνώριζαν τι σημαίνει ιός η βακτήριο και πόσοι ήξεραν τρόπους να τα εξολοθρεύσουν η να τα αντιμετωπίσουν; Ποιος ήξερε την πενικιλίνη ή κάποιο άλλο αντιβιοτικό; Ποιος ήξερε τους τρόπους μετάδοσης των ασθενειών; απαντώντας μόνο σας στο ερώτημα αυτό θα καταλάβετε γιατί τον 18ο αιώνα θέριζαν τα λοιμώδη όπως γράφετε.
      Αλήθεια έχετε αναλάβει ποτέ θέση ευθύνης απέναντι σε πλήθος ανθρώπων; Και εννοώ να έχετε αναλάβει ευθύνη για την ζωή την εξέλιξη και την πρόοδο ανθρώπων. Αν έχετε αναλάβει τέτοια ευθύνη θα έχετε καταλάβει ότι η οποιαδήποτε απόφαση που οφείλατε να παίρνετε έπρεπε να βασανιστεί μέσα στο μυαλό σας και να έχετε υπολογίσει κάθε παράμετρο πού παίζει ρόλο στην λήψη της.
      Το να κάνουμε κριτική εκ του ασφαλούς εις βάρος ανθρώπων που έχουν την ευθύνη ενώ εμείς είμαστε κρυμμένοι πίσω από ένα κοινότατο όνομα το οποίο δεν συνοδεύεται από επίθετο , μου θυμίζει ανταρτοπόλεμο.
      Ας είστε σωστός "εφ' α εταχθητε" όπως πιστεύω ότι είστε, και αφήστε τους υπεύθυνους για τα θέματα αυτά να σηκώσουν το σταυρό τους. Είναι πολύ βαρύς και το μόνο που κάνετε με το να τους κρίνετε είναι να λειτουργείτε διχαστικά, αποπροσανατολιστικα, και ίσως για κάποιους που σας πιστέψουν επικίνδυνο...
      Αλήθεια πιστεύετε ότι είστε πιο κοντά στην αγάπη του Χριστού όταν κρίνετε;
      Μήπως πρέπει να κάνετε κριτική και για το ότι στο Άγιο όρος ο μοναχός που γύρισε από την Αγγλία με κορωνοιο ετέθη σε απομόνωση για μια εβδομάδα πριν πάει στο νοσοκομείο Παπανικολάου;
      Ποιός άραγε κατέχει το "εκκλησιαστικώς ορθό" ;
      Σίγουρα η ημιμαθεια που συνοδεύεται από εγωισμό μπορεί να μας οδηγήσει σε λάθος μονοπάτια. Για αυτό υπάρχουν υπεύθυνοι της εκκλησίας που έχουν ορισθεί να συνεργαστούν με την πολιτεία και να αποφασίσουν για σένα, την οικογένεια σου, για μένα και την οικογένειά μου. Και αποφασίζουν όλοι μαζί όχι αβασανιστα, όχι δίχως πόνο ψυχής, ούτε δίχως συναίσθηση του φορτίου μιας τέτοιας απόφασης. Και ευθαρσώς σας λέω ότι θα σας ήμουν ευγνώμων αν απορριπτατε κάθε πρόταση συμμετοχής σας σε κάποια επιτροπή υπεύθυνη να αποφασίζει σε θέματα που σχετίζονται με την δημόσια υγεία γιατί θεωρώ ότι η υγεία μου κινδυνεύει από αποφάσεις που στηρίζονται στις γνώσεις των ανθρώπων του 18ου αιώνα

      Διαγραφή
  3. Aδελφέ μου ΘΑΝΟ, χαίρε,
    Σ' ευχαριστώ θερμά για την ευγενική σου απάντηση. Χαίρομαι για τον ενθουσιασμό σου και την ζωντάνια σου, καθώς και για την καταθεση των προβληματισμών σου. Σου εύχομαι να είσαι τόσο δυναμικός και στον προσωπικό πνευματικό σου αγώνα. Όλες οι φωνές πρέπει ν' ακούγονται. Θα ήθελα όμως να γνωρίζεις πως κάναμε το καθήκον μας σε σχέση με την τοπική Εκκλησία και τον Επίσκοπό μας. Μην αμφιβάλεις γι' αυτό. Μονο που αυτές οι ενέργειες δεν βγαίνουν στα ΜΜΕ και το διαδίκτυο. Ας αφουγκραστούμε τη φωνή του Θεού μέσα στο ταμείο μας. Εκεί ας κραυγάσουμε μ' όλη τη δύναμη της ψυχής μας για να μας προφυλάξει ο Κύριος από διαιρέσεις και την πλάνη. Θα σε μνημονεύσω στη φτωχή προσευχή μου και θ' ανάψω ένα κεράκι για την υγεία σου. Ο Θεός μαζί μας. ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή